Bibliografia

Knihy

Kacírske quodlibety. (1992) Bratislava : Music forum, 1998, 184 s.

Luk a Lýra. Šesť pohľadov na hudobnú poetiku. Bratislava : Scriptorium Musicum, 2001, 180 s.

Rozhovory a úvahy. Bratislava : AEPress, 2006, 236 s.

Epoché – programový bulletin festivalu slovenskej hudby 2006 (+ Katarína Godárová). Bratislava : Spolok slovenských skladateľov Slovenskej hudobnej únie, 2006, 228 s.

Zrod opery z ducha rétoriky. Bratislava : AEPress, 2012, 248 s.

Alla bataglia – príbeh hudobného druhu. Bratislava : AEPress, 2012, 256 s.

De musica 1. zv. (I. Musica mimetica; II. Musica symbolica; III. Musica iconica). Bratislava : AEPress, 2013, 350 s.

De musica 2. zv. (IV. Musica rhetorica). Bratislava : AEPress, 2014, 302 s.

Nepublikované knihy

Symfónie Dezidera Kardoša. [Diplomová práca.] Bratislava : Vysoká škola múzických umení, 1980, 100 s. Rkp.

Štúdie, eseje

Hudba, história, historici. In: Slovenské pohľady, 1989, č. 1, s. 69–77. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 102–107.)

Premýšľanie o vede a našich dejinách. In: Slovenské pohľady, 1989, č. 12, s. 50–56. (Pretlač pod názvom Ľudovít Štúr in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 112–117.)

Úvaha o diele Giju Kančeliho. In: Hudobný život, 1990, č. 3, s. 12. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 140–144.) Preklad: On the Work of Giya Kancheli. In: M & L (Music & Literature), 2013, No. 3, 16 April 13, s. 165–173 (prekl. Clarice Cloutier).

Skice k dielu Jozefa Sixtu. In: Hudobný život, 1990, č. 10, s. 12.

Edgard Varèse. Život, dielo, názory. In: Hudobný život, 1991, č. 2, s. 10–11. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 122–130.)

Stravinskij a Borges. Pokus o dvojportrét. In: Slovenské pohľady, 1991, č. 9, s. 27–43; 1991, č. 10, s. 38–53. (Pretlač in Luk a lýra. Bratislava, 2001, s. 46–88.)

Súčasný kompozičný agnosticizmus a hominizácia hudobného média. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 1, s. 71–84. (Pretlač in Luk a lýra. Bratislava, 2001, s. 9–26.)

Slovo a hudba vo svetle dialógu renesancie s antikou (Triáda médií a dichotómia cieľov). In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 1, s. 55–71.

Orient-Occident. Borgesovo hľadanie. K prameňom Shakespearovho expresionizmu. (3 eseje) In: Slovenské pohľady, 1992, č. 11, s. 14–24. (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 22–28, 36–39, 97–99.)

Stretnutie s básnikom. (Pamiatke Jana Skácela). In: Slovenské pohľady, 1993, č. 2, s. 52–55. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 118–121.) Preklad: Encoutering the Poet. In: M & L (Music & Literature), 2013, No. 3, 16 April, s. 174–180 (prekl. Clarice Cloutier).

Nepriatelia umenia. In: Literárny týždenník, 1993, č. 15, s. 3. (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 100–104.)

Ars persuadendi. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 2, s. 254–287.

Premeny sláčikového kvarteta. In: Bulletin Slovenskej filharmónie, 1993/1994.

Ridotto Camerata Fiorentina. In: Slovenské divadlo, 1994, č. 1, s. 25–30. (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 84–89.)

Dramatické dispositio. In: Slovenské divadlo, 1994, č. 1, s. 30–41.

Battaglia a lamento. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 1, s. 103–125.

Veda a umenie. In: Text, 1994, č. 3–4, s. 28–38. (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 136–146.)

Einleitend zur Geisteswelt der Kunst. In: Ján Albrecht: Die Geisteswelt des Schönen. Kunstphilosophisches Essay. Bratislava : PT Verlag, 1995, s. 7–11.

Bunka, mýtus a katopromantia. In: Tvorba, 1995, č. 10, s. 19–21. (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 29–35.)

Ikonická inštrumentácia v hudbe 16. a 17. storočia. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 4, s. 477–494.

Slovenská elektroakustická hudba a slovenská normalizácia. In: Slovenská hudba, roč. 22, 1996, č. 1–2, s. 112–120.

Božský tetraktys. In: Reflexe 15, Časopis pro filosofii a theologii, 1996, č. 15, s. 5 (1–14). (Pretlač in Kacírske quodlibety. Bratislava, 1998, s. 11–21.)

Daniel Speer und sein Grundrichtiger Unterricht vom General-Bass tractiren (1687, 1697). In: Slovenská hudba, roč. 22, 1996, č. 3–4, s. 507–513.

Úvod ku Speerovým školám hry na klávesových nástrojoch. In: Daniel Speer: Grundrichtige Clavier-Unterricht (1697, 1687). Godár, V. (ed.). Bratislava : Music forum, 1997.

Čistá hudba čistého človeka (Alfred Schnittke 24. 11. 1934 – 3. 8. 1998). In: Hudobný život, 1998, č. 16, s. 9. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 133–139.)

Analýza vplyvu – kompozícia s modelom. In: Almanach 98. Bratislava : SCCAN, 1999, s. 111–130. (Pretlač in Luk a lýra. Bratislava, 2001, s. 89–116.)

Ján Levoslav Bella – prolegomena. In: Slovenská hudba, roč. 26, 2000, č. 1–2, s. 5–36.

Najväčší syntetik hudobných dejín. J. S. Bach. In: Domino forum, 2000, č. 32. (Pretlač pod názvom Johann Sebastian Bach (21. 3. 1685 – 28. 7. 1750) in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 108–111.)

Ikonická iniciatíva v husľovej hudbe 17. storočia. In: Slovenská hudba, roč. 27, 2001, č. 2–3, s. 211–264.

Omša Es dur pre sóla, zbor a orchester Jána Levoslava Bellu v kontexte jeho omšovej tvorby. In: Slovenská hudba, roč. 27, 2001, č. 4, s. 487–507.

Slovenská hudobná kritika a tri bé. 2002. In: Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 145–158.

Trochu pravdy o Bellovi – pohľad editora. In: Slovenská hudba, roč. 29, 2003, č. 3–4, s. 559–567.

Hviezdna hodina slovenskej hudby – 12 symfónií Alexandra Moyzesa. In: Slovo, 2004, č. 3, s. 20.

Alexander Albrecht: Sonatína pre 11 nástrojov. In: Slovo, 2004, č. 4, s. 20.

Harmónia v zrkadlách – Miro Bázlik: Prelúdiá pre klavír. In: Slovo, 2004, č. 5, s. 20.

Johann Kaspar Mertz: Bardenklänge pre gitaru op. 13. In: Slovo, 2004, č. 6, s. 20.

Život v hudbe – Duchovná hudba Jána Levoslava Bellu. In: Slovo, 2004, č. 7, s. 20.

Komorná hudba Jozefa Sixtu. In: Slovo, 2004, č. 8, s. 20.

Nezobudený Neprebudený – malá úvaha o veľkom skladateľovi. In: Slovo, 2004, č. 9, s. 20.

Chaos namiesto hudby a hudba namiesto chaosu – komorná hudba Ladislava Kupkoviča. In: Slovo, 2004, č. 10, s. 20.

O ruskej pesničke, španielskom bolere a prešporských vdovách. In: Slovo, 2004, č. 11, s. 20.

Vzostup a pád slovenskej elektroakustickej hudby. In: Slovo, 2004, č. 12, s. 20.

Príbeh Petra Breinera – prvé slovenské pašie. In: Slovo, 2004, č. 13, s. 20.

Súzvuk Soozvuku. In: Slovo, 2004, č. 14, s. 20.

Marián Varga: Solo in Concerto – utópia hudby. In: Slovo, 2004, č. 15, s. 20.

Slovenská národná hudba – folklorizmus I. In: Slovo, 2004, č. 16, s. 20.

World music na slovenskú nôtu – Zuzana Mojžišová a jej družina. In: Slovo, 2004, č. 17, s. 20.

Slovenská violončelová hudba. In: Slovo, 2004, č. 18, s. 20.

Diskrétny pôvab šifrovania – Konvergencie Romana Bergera. In: Slovo, 2004, č. 19, s. 20.

Jednota osobnosti a diela – komorná hudba Ivana Hrušovského. In: Slovo, 2004, č. 20, s. 20.

Utópia a hranice – o hudbe Jozefa Kolkoviča. In: Slovo, 2004, č. 21, s. 20.

Hudba a politika – vrcholy diela Eugena Suchoňa. In: Slovo, 2004, č. 22, 23, s. 20.

Cirkevno-hudobný spolok. In: Slovo, 2004, č. 24, s. 20.

Duchovná tvorba Pavla Malovca. In: Slovo, 2004, č. 25, s. 20.

Duchovná tvorba Jána Šimbrackého. In: Slovo, 2004, č. 26, s. 16.

Tabulatura Vietoris saeculi XXVII. In: Slovo, 2004, č. 27, s. 20.

Samuel Capricornus a jeho Te Deum – ako sa v Bratislave celebruje. In: Slovo, 2004, č. 28, s. 20.

Óda na husle. In: Slovo, 2004, č. 29, s. 20.

Tradícia a avantgarda – organová tvorba Ilju Zeljenku. In: Slovo, 2004, č. 30, s. 20.

Bratislavský klasicizmus I. – Anton Zimmermann. In: Slovo, 2004, č. 31, s. 20.

Bratislavský klasicizmus II. – Grassalkovichov palác a Haydnov testament. In: Slovo, 2004, č. 32–33, s. 28.

Bratislavský klasicizmus III. In: Slovo, 2004, č. 34, s. 20.

Kráľovské maďarské katolícke gymnázium I. – Franz Schmidt. In: Slovo, 2004, č. 35, s. 20.

Kráľovské maďarské katolícke gymnázium II. – Ernő Dohnányi. In: Slovo, 2004, č. 36, s. 20.

Kráľovské maďarské katolícke gymnázium III. – Béla Bartók. In: Slovo, 2004, č. 37, s. 20.

Kráľovské maďarské katolícke gymnázium IV. – Alexander Albrecht. In: Slovo, 2004, č. 38, s. 20.

Peter Zagar – Apokalypsa a nádej. In: Slovo, 2004, č. 39, s. 20.

Komorná hudba Jána Levoslava Bellu. In: Slovo, 2004, č. 40, s. 20.

Peter Breiner – skladby pre klavírne trio. In: Slovo, 2004, č. 41, s. 20.

Iris Szeghy a metafyzika zvuku. In: Slovo, 2004, č. 42, s. 20.

Martin Burlas – hudba azylu a azyl hudby. In: Slovo, 2004, č. 43, s. 20.

Jevgenij Iršai – sen o harmónii logiky a rétoriky. In: Slovo, 2004, č. 44, s. 20.

Dezider Kardoš – kompozičné majstrovstvo a ideológia. In: Slovo, 2004, č. 45, s. 20.

Vladimír Bokes – zakázaná hudba. In: Slovo, 2004, č. 46, s. 20.

Jozef Malovec – čaro hravej lyriky. In: Slovo, 2004, č. 47, s. 20.

Tadeáš Salva – archaisti, novátori a neandertálci. In: Slovo, 2004, č. 48, s. 20.

Marek Piaček – pikareskná hudba. In: Slovo, 2004, č. 49, s. 20.

Juraj Hatrík – čas hudby a hudba času. In: Slovo, 2004, č. 50, s. 20.

Harmónia a disharmónia vianočnej hudby. In: Slovo, 2004, č. 51, s. 20.

Pressburger Klezmer Band. In: Slovo, 2004, č. 52, s. 20.

Trochu pravdy o Godárovi – testament editora. In: Slovenská hudba, roč. 30, 2004, č. 4, s. 621–638.

Johann Nepomuk Hummel. In: Slovo, 2005, č. 1, s. 20.

Hudba a emigrácia – I. In: Slovo, 2005, č. 2, s. 20.

Hudba a emigrácia – II. In: Slovo, 2005, č. 3, s. 20.

Hudba a emigrácia – III. In: Slovo, 2005, č. 4, s. 20.

Viliam Gruska – O troch grošoch. Laudatio, august 2006

Spomienky na Hansiho. 2004. In: Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 159–169.

Túžby a spomienky Alexandra Albrechta. In: Alexander Albrecht: Túžby a spomienky. Úvahy a retrospektívne pohľady skladateľa. Bratislava : Hudobné centrum, 2008, s. 309–318.

Predpoklady vzniku slovenského symfonizmu. In: Šesť desaťročí Slovenskej filharmónie. Bratislava : Slovenská filharmónia, 2009, s. 80–105.

Canto intimissimo – sláčikové kvarteto ako tažiskové médium najosobnejšej výpovede. In: Vzťah estetiky a umenia v 21. storočí. Bratislava : Filozofická fakulta, Katedra estetiky, Univerzita Komenského v Bratislave, 2009, s. 54–77.

Alexander Albrecht – umelecká osobnosť a názory. 2010.

Skladateľ Adrian Leverkühn. In: Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et historica, 2012, č. 1. Studia Aesthetica V. K životnímu jubileu profesora Vlastimila Zusky. Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum, 2014, s. 35–60.

Ján Levoslav Bella: Komorná hudba pre sláčikové nástroje. Pohľad editora (I). In: Slovenská hudba, roč. 45, 2019, č. 4, s. 329–355.

Ján Levoslav Bella: Komorná hudba pre sláčikové nástroje. Pohľad editora (II). In: Slovenská hudba, roč. 46, 2020, č. 1, s. 7–40.

Návrat Viktora Šklovského. In: Viktor Šklovskij: ZOO alebo Listy vôbec nie o láske. Preklad Kristína Karabová. Bratislava : Brak, 2022, s. 169–199.

Ruská pieseň a hudba klasicizmu a romantizmu (I). In: Slovenská hudba, roč. 49, 2023, č. 3, s. 319–342.

Ruská pieseň a hudba klasicizmu a romantizmu (II). In: Slovenská hudba, roč. 49, 2023, č. 4, s. 416–446.

Eduard Reményi – Slovenské a české pohľady na uhorského husľového virtuóza. In: Slovenská hudba, roč. 50, 2024, č. 2, s. 107–151.

Wiliam Bukový – pozoruhodná osobnosť československej filmovej hudby. In: Slovenská hudba, roč. 50, 2024, č. 4, s. 346–361.

Nepublikované štúdie

Rozhovor so sebou samým. Kréta 2005, 100 s.

Slovníkové heslá

100 slovenských skladateľov – Slovník slovenských skladateľov. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, 300 s.
Ján Levoslav Bella
Miro Bázlik
Peter Breiner
Martin Burlas
Juraj Ďuriš
Jozef Grešák
Víťazoslav Kubička
Pavol Malovec
Daniel Matej
Jozef Podprocký
Jozef Sixta
Peter Zagar

The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press 2003.

Ján Levoslav Bella
Miro Bázlik
Roman Berger
Martin Burlas
Juraj Ďuriš
Jozef Grešák
Víťazoslav Kubička
Pavol Malovec
Daniel Matej
Jozef Podprocký
Jozef Sixta
Peter Zagar

Slovník slovenského koncertného umenia II. Bratislava : Hudobné centrum, 2004.

Ján Slávik

Publicistika

Jediný z tisícov – John Lennon. In: Film a divadlo, 1981, č. 3, s. 10 (ako spoluautor uvedený P. Hammel). [Pôvodný názov: Steny a mosty. (Nekrológ za Johnom Lennonom.)]

Tradition of Albrechtian House. In: Slovak Music, 1984, č. 1, s. 9–11.

Diskuse ke kritice T. Volka. In: Hudební rozhledy, 1985, č. 9, s. 428–431.

Hovorí Vladimír Godár. In: Slovenské pohľady, 1988, č. 10, s. 152.

Hovorím za seba. In: Verejnosť, 1990/marec.

Paweł Szymański a jeho tvorivý svet. In: Hudobný život, 1990, č. 9, s. 10.

Čo sme získali a čo stratili? Text do ankety. In: Kultúrny život, 1990, č. 16, s. 3.

Slovenská hudba a slovenská vydavateľská činnosť. In: Hudobný život, 1990, č. 14, s. 10–11.

Deň, ktorý trval 22 rokov. Text do ankety. In: Kultúrny život, 1990, č. 19, s. 12–13.

Čo so slobodou našou? Text do ankety. In: Kultúrny život, 1990, č. 33, s. 3.

Otvorený list ministrovi kultúry. In: Smena 1990/október.

Text do rubriky Na dôvernej linke. In: Národná obroda, 1991/apríl.

Programové vyhlásenie HZDS (+Peter Breiner, Martin Burlas). In: Kultúrny život, 1991, č. 36, s. 16.

Dementi. (+Peter Breiner, Martin Burlas). In: Kultúrny život, 1991, č. 40, s. 16.

Stanovisko ÚMK HZDS k usporiadaniu festivalu Melos etos. (+Peter Breiner, Martin Burlas). In: Kultúrny život, 1991, č. 43, s. 16.

Štekanie na úrovni. Varšavská jeseň '91. In: Kultúrny život, 1991, č. 44, s. 5.

Vyhlásenie ÚMK HZDS vo forme kvízu. (+Peter Breiner, Martin Burlas). In: Kultúrny život, 1991, č. 44, s. 16.

Jubileum Juraja Pospíšila. In: Hudobný život, 1991, č. 2, s. 7.

ALFABET – G. In: Slovenské pohľady, 1992, č. 7, s. 159–162. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 170–174.)

Ohlas na článok N. Hrčkovej Štekanie na Varšavskej jeseni po roku. In: Literárny týždenník, 1992, č. 49, s. 15.

In memoriam Witold Lutosławski. In: Filharmonické listy, 1993–1994, č. 3–4, s. 6. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 131–132.)

Protest. In: SME na nedeľu, 16. 2. 1995.

[Nekrológ – Ján Albrecht.] In: Sme-Forum, 5. 12. 1996, s. 2.

Hommage à Moyzesovo kvarteto. In: Moyzesovo kvarteto 1975–2000. Bratislava : Slovenská filharmónia, 2000, s. 6–10.

Moja strana. In: Kultúrny život, júl 2002.

30 rokov súboru Musica aeterna. In: Musica aeterna 1973-2003. Bratislava : Slovenská filharmónia, 2003, s. 2–19.

Zadýchané zrkadlá. Dva prípady falšovania slovenskej (nielen) hudobnej pamäti. In: Domino, 2003, č. 14, s. 20.

Spor a harmónia vo filharmónii. In: Domino, 2004.

Kopanec do riti ako jednotka slovenskej vďačnosti. In: Slovo, 2005, č. 7, s. 14.

Otvorený list Zemepánovi. (+ Martin Šulík, Jožko Mrkvička-Spáč) In: Sme, 28. 2. 2005, s. 14.

Óda na Youtube. In: Hospodárske noviny, Víkend, 2007, č. 105, 1.–3. 6. 2007, s. 17.

Disciplinovaný fanatik práce. (Za Iljom Zeljenkom). In: Sme, 20. júla 2007.

Ad F. Klinda. Roger Muraro a Vingt Regards sur l'Enfant-Jésus. In: Hudobný život, 2008, č. 1–2, s. 3.

Tajomstvo rozkvitnutých sakúr. In: KOD, konkrétne o divadle, 2008, č. 6, s. 18–19.

Musica religiosa. In: Dni starej hudby, 2010.

Moje obľúbené slovenské filmy – text do rubriky. In: Film.sk, 2011, č. 10, s. 1.

List Jánovi Albrechtovi. In: Hudobný život, 2011, č. 12, s. 12.

John Tavener. In: Hudobný život, 2013, č. 12, s. 25.

Texty – gramoplatne a CD

Roman Berger: III. sonáta "da camera", Suita v starom slohu. OPUS 1983.

Dezider Kardoš: Tri skladby pre dva klavíry, Sláčikové kvarteto č. 3, Koncert pre kvinteto fúkacích nástrojov, Partita pre dvanásť sláčikových nástrojov. OPUS 1984.

Marián Varga, Pavol Hammel: Všetko je inak. OPUS 1988.

Prúdy: Zvoňte zvonky. OPUS 1990.

Georg Muffat: Außerlesene mit Ernst und Lust gemengte Instrumental-Music. (12 concerti grossi I., II.) Trevak 1993, 1994. Naxos 2001.

Vladimír Godár: Chamber Music. Slovart Records 1996.

Miro Bázlik: Spektrá – elektroakustické metamofózy. Slovart Music 1998.

Peter Zagar: Apocalypsis. Slovart Music 1998.

Eugen Suchoň – Maurice Ravel: Sláčikové kvartetá. Diskant 1999.

Francúzska hudba pre husle a harfu. František Magyar, Adriana Antalová. Diskant 2001.

Jozef Sixta: Komorná hudba. Hudobný fond 2003.

Miro Bázlik: Prelúdiá. Hudobný fond 2003.

Jevgenij Iršai: Omni tempore. Hudobný fond 2004.

John Cage: Sonatas and Interludes. Hevhetia 2005.

Ilja Zeljenka: Cello Works. Diskant 2005.

Martin Burlas: Koniec sezóny. Milenium 2005.

Ilja Zeljenka: Piano Works. Diskant 2005.

Nostalgia – Piano Trios. Diskant 2005.

J. S. BACH: Piano Works. Miki Škuta. Hevhetia 2005.

Ján Levoslav Bella: Komorná hudba, 3 CD, Hudobné centrum 2006.

Joseph Kolkovich: Nine Preludes for piano, Silent Tears of Fathers for Five Double-Basses. Magdaléna Bajuszová, Philharmonic Double-bass Quintet. Hevhetia 2007.

W. A. Mozart: Piano Concertos c. 13, 25. Jakub Čižmarovič, ŠKO Žilina, Juraj Čižmarovič. Diskant 2007.

Ján Levoslav Bella: Church Music. Emily Van Evera. Solamente naturali. Miloš Valent, Bratislava Conservatory Choir, Dušan Bill, Andrew Parrott. Scriptorium Musicum 2009.

Ruské detské piesne. Eva Šušková, Ivan Koska. Diskant 2009.

Ruské uspávanky. Petra Noskaiová, Daniel Buranovský. Diskant 2010.

Štefan Németh-Šamorínsky. Complete Works for Piano. Magdaléna Bajuszová. Diskant 2011.

Miro Bázlik: Koncert pre klavír a orchester. Dvanásť, oratórium. Hudobný fond 2011.

Sisa Michalidesová: Sisa a sivý holub. Hudobný fond 2011.

Ján Cikker: Piano Works. Jordana Palovičová. Hudobné centrum 2011. Reprint: Toccata Classics TOCC0270

Violin Solo in the Works of Slovak Composers 3. Milan Paľa. Pavlik Records 2011.

Alexander Albrecht: Biographie – Lieder. Tomáš Šelc, Dana Hajóssy. Pavian Records 2012.

Tadeáš Salva: Cello Works. Eugen Prochác. Naxos 2012.

Štefan Németh-Šamorínsky: Organ Music. Marek Vrábel. Diskant 2012.

Ján Levoslav Bella: Complete Piano Works. Pavlik Records 2013

Ave Maria et alia opera musica sacra. Chrámová hudba slovenských skladateľov. (Mikuláš Schneider-Trnavský, Ján Levoslav Bella, Alexander Albrecht, Viliam Figuš-Bystrý, Ladislav Stanček, Frico Kafenda, Štefan Németh-Šamorínsky, Ján Móry). Tomáš Šelc, Marek Vrábel. Music forum 2013.

Frico Kafenda – Michal Vilec – Vladimír Godár (Sonáty pre violončelo a klavír.) Ján Slávik, Daniela Varínska. Experimentálne štúdio VŠMU Bratislava 2013, KG191300202.

Antonín Dvořák: Cello Concerto in B minor, Op. 104; Silent Woods, Op. 68/5; Rondo in G minor, Op. 94. Ján Slávik, Bratislavskí symfonici, Leoš Svárovský. Diskant 2014. DK 0152-2031.

Recenzie

Ján Albrecht: Spomienky bratislavského hudobníka. In: Domino Forum, 1998, č. 51–52, s. 29.

Óda na radosť – óda na Petra Breinera. 1998. (Recenzia knihy Javorové listy – nevydané.)

Andrew Parrott: The Essential Bach. The Boydell Press. Woodridge 2000, 223 s. In: Slovenská hudba,
roč. 26, 2000, č. 4, s. 542–549.

Malá recenzia na Cesty Mariána Vargu a Petra Uličného. Doslov ku knihe O cestách, ktoré nevedú do Ríma. Slovart 2004.

Naďa Földváriová: Dialóg s časom. In: Slovenská hudba, roč. 29, 2003, č. 3–4, s. 537–539; tiež in: Domino, 2004, č. 21, s. 15 (pod titulom Poctivé slová).

Rozhovory I

Jan Dehner: Pokus o skupinový portrét. In: Hudební rozhledy, roč. 37, 1984, č. 7, s. 324–326. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 10–13.)

Etela Čárska: Hmat po pravde. In: Nové slovo, roč. 30, 24. marca 1988, s. III. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 14–18.)

Ján Kamenistý: Ak chcete ruže, buďte zemou. In: Smena, piatok, 12. januára 1990, s. 5. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 19–23.)

Igor Berger: O potrebe alternatívy. In: Hudobný život, 1990, č. 13, s. 9, 11. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 24–30.)

Lenka Karfíková: Nepublikovaný rozhovor (apríl 1990). (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 10–13.)

Jozef Cseres: Mlčanie sa skončilo. In: Kultúrny život, 1993, č. 9, s. 1, 3. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 34–40.)

Andrej Ferko: Najzbytočnejšia vec na svete. In: Literárny týždenník, 1993, č. 14, s. 1, 11. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 41–46.)

Alžbeta Rajterová: Netreba vopred rezignovať. In: Filharmonické listy, 1993-1994, č. 3–4, s. 12–13. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 47–49.)

Pavol Malovec: Návrat k pôvodnej tvorbe. In: Literárny týždenník, 1997, č. 11, s. 1, 10. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 50–55

Emil Babín: Azyl klavíra. In: Moment, 2000, č. 13 (24. 3. 2000), s. 42–43. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 56–58.)

Marianna Opatovská, Stela Bartková: Vlado Godár: Strach z vlastnej minulosti je hlavným dôvodom neexistencie slovenského filmu. In: Národná Obroda, roč. 11, 2000, č. 78, s. 14 (3. apríla). (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 59–61.)

Roman Dykast: Mým vzorem je Béla Bartók. In: Hudební rozhledy, roč. 53, 2000, č. 8, s. 42–43. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 62–65.)

Roman Dykast: Tradice čili cesta k budoucnosti. In: Týden, 22. května 2000, č. 22, s. 72–74. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 62–65.)

Anna Gregorová: Umenie ako diagnóza, liek, vízia. In: Kultúrny život, 2001, č. 1, s. 3, 10. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 66–72.)

Peter Zagar: [Pár slov o Bellovi]. In: Domino-fórum, roč. 10, 2001, č. 15, Príloha: Knihy, videokazety a CD, s. 5. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 73)

Miroslav Ulman: Po ľuďoch zostávajú kolieska. https://www.inzine.sk/article.asp?art=5666. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 75–76.)

Igor Valentovič: [O luku a lýre]. In: Knižná revue 2001. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 77–78.)

Andrej Kocka: Kacír. In: Život, 9. 12. 2002, 2002, č. 50, s. 24–26. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 79–83.)

Oliver Rehák: Jubilácie, lamentá, meditácie. In: SME, 30. 9. 2003 – publikovaný bol iný, neautorizovaný rozhovor) (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 84–85.)

Miroslav Pudlák: Utopie je mi bližší než apokalypsa. In: His Voice, časopis pro současnou hudbu, 2004, č. 4, s. 4–6. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 86–90.)

Martin Muránsky: Naša demokracia má všetky znaky paródie. In: Slovo, roč. 6, 2004, č. 30, s. 4–5. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 91–96.)

Igor Petruška: S Vladimírom Godárom aj o živej a mŕtvej hudbe. https://music.box.sk/news.php3?id=9065. (Pretlač in Rozhovory a úvahy. Bratislava, 2006, s. 97–100.)

Miro Ulman: Všetky filmy sú plné kompromisov. In: Film.sk, 2006, č. 5, s. 14–16.

Karel Souček: Rozhovor s Vladimírem Godárem. In: Region Revue, jún 2006.

Karel Souček: Tři otázky pro Vladimíra Godára. In: ???

Elena Kotová: Rozhovor s Vladimírom Godárom. In: Listy, červen 2006, s. ??–??.

Juraj Kušnierik: Hudobný archeológ. In: Týždeň, 2006, č. 39, s. 30–32.

Andrea Serečinová: Godárova "world music"?, Rozhovor s Vladimírom Godárom. In: Hudba, roč. 1, 3. štvrťrok 2006, s. 50–55.

Luboš Stehlík: Česko-slovenský rozhovor s Vladimírem Godárem. In: Harmonie, 2006, č. 9, s. 8–10.

Alex Švamberk: Instituce me nezajímají. (rozhovor s VG). In: UNI, kulturní magazín, 2006, č. 7, r. XVI, s. 19–21.

Andrea Serečinová: Epoché: čo je slovenská hudba? In: Hudobný život, 2006, č. 10, s. 26.

Tina Čorná: Pocit viny má mautie následky. In: Sme, TV OKO, 2006, č. 43, s. 4–8.

Ivan Hartman: Tvorba je obrana před psychiatrií. In: Hospodářské noviny, 24. 4. 2007.

Marian Jaslovský: Hudba si sama vyberá ľudí. In: Sme, Magazín Víkend, 2007, č. 108, 12. 5. 2007, s. 21, 24.

Lucia Javurková: Godár: S minulosťou vediem dialóg. In: Pravda, 15. júna 2011.

Robert Pospiš: Rozhovor. In: inba, jún 2011.

Taylor Davis-Van Atta: An Interview with Vladimír Godár. In: M & L (Music & Literature), roč. 16, 2013, č. 3, 13 April, s. 132–144 (trans. Clarice Cloutier).

Mariana Lechmanová: Najlepšie sa mi píše pre ľudí, ktorých mám rád. Rozhovor s V.G. In: Košice dnes, 2. 12. 2014, s. 8–9.

Marek Danko: Nie je len jediná správna hudba. Rozhovor s V.G. In: www.hudba.sk (december 2014)

Rozhovory II

PreHry. Rozhovor bez otázok. Hovorí Marián Varga. In: Slovenské pohľady, 1991, č. 9, s. 65–68. Tiež in: Marián Varga – Peter Uličný: O cestách, ktoré nevedú do Ríma. Slovart 2004.

O rozkoši a bolesti. Rozhovor s Martinom Burlasom. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 293–296.

V nedeľu poobede, tri hodiny, na jar, asi v máji. Rozhovor s Mariánom Vargom. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 2, s. 258–274. Tiež in: Marián Varga – Peter Uličný: O cestách, ktoré nevedú do Ríma. Slovart 2004.

Tri stretnutia. Rozhovor s Mirom Bázlikom [Miro Bázlik – Juraj Ďuriš – Vladimír Godár]. In: Slovenská hudba, roč. 22, 1996, č. 1–2, s. 215–246.

O tónoch, časoch a vzdialenostiach. 33 otázok a odpovedí. Rozhovor s Jozefom Kolkovičom. In: Slovenská hudba, roč. 28, 2002, č. 1, s. 116–141.

Vladimír Godár – Ivan Marton: Rozhovor s Gijom Kančelim. In: Hudobný život, 2008, č. 3–4.

Preklady

Kniha

Stefan Jarociński: Debussy, impresionizmus a symbolizmus. OPUS, Bratislava 1989.

Štúdie

A. Schönberg: Z listov. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 1, s. 2–8.

E. Denisov: Variácie op. 27 pre klavír Antona Weberna. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 1, s. 39–68.

W. Kandinsky: Obrazy. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 1, s. 110–112.

S. Jarociński: Filozofia súmraku hudby (Theodor Wiesengrund Adorno). In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 1,
s. 115–125.

K. Szwajgier: Naturálna hudba – túžba a skutočnosť. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 132–137.

K. Droba: Od Refrénu k Beatus vir, konštruktivistický redukcionizmus a expresionizmus hudby Henryka Mikołaja Góreckého. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 138–144.

P. Szymański: Autoreflexia. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 145–148.

D. Szwarcmanová: Spomienka na minimal music. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 149–153.

R. Augustyn: Tomasz Sikorski (1939–1988). In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 154.

Sz. Esztényi: Tomasz Sikorski (1939–1988). In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 154–155.

R. Augustyn: Klasicistické tendencie v najnovšej poľskej hudbe. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 156–162.

G. Ligeti: Poznámky ku svojim kompozíciám. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 257–269.

F.-B. Mâche: Hudba a jazyk. In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 270–274.

T. Kaczyński: Hudba a príroda (Rozhovor s F.-B. Mâchom). In: Slovenská hudba, roč. 17, 1991, č. 2–3, s. 275–278.

J. Morawski: Teoretický aspekt interpretačnej praxe stredovekej hudby. In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 1,
s. 38–54.

Z. M. Szweykowski: Sprezzatura a grazia – kľúč k estetike vokálnej lyriky raného baroka. In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 1, s. 71–82.

L. Kołakowski: Výchova k nenávisti, výchova k dôstojnosti. In: Literárny týždenník, 1992, č. 7, s. 8–9.

L. Kołakowski: Tri bájky o identite. Lótova žena. In: Slovenské pohľady, 1992, č. 2, s. 112–117.

M. Tomaszewski: Nad analýzou a interpretáciou hudobného diela. Myšlienky a skúsenosti. In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 2, s. 215–224.

M. Tomaszewski: Úvod do teórie hudobno-slovného diela. In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 2, s. 225–238.

W. Lutosławski: (Credo); Skladateľ a poslucháč; O úlohe prvku náhody v kompozičnej technike; Nové dielo pre symfonický orchester; O rytmike a organizácii tónovej výšky v kompozičnej technike používajúcej ohraničené pôsobenie náhody; Niekoľko problémov z oblasti rytmu; Kompozícia vokálno-inštrumentálneho diela; Witold Lutosławski o vlastných kompozíciách - koláž. In: Slovenská hudba, roč. 18, 1992, č. 4, s. 441–489, 496–520.

O. Messiaen: Conference de Bruxelles. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 1, s. 1–2.

P. Boulez: Príhovor pri príležitosti 70. narodenín Oliviera Messiaena. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 1, s. 33–34.

M. Woźna: Olivier Messiaen – trubadúr 20. storočia. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 1, s. 35–43.

I. Xenakis: Poznámky o elektronickom geste; Prvky probabilistických (stochastických) postupov v hudobnej kompozícii; Debussy a formalizácia hudby; Problémy mojej kompozičnej techniky; Impresívnosť alebo racionálnosť v kompozičnej technike hudby 20. storočia; Cestou metahudby; Determinizmus – indeterminizmus. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 1, s. 48–83.

Z. Skowroń: Hudobné dielo a jeho kreácia v indeterministickej koncepcii Johna Cagea. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 1, s. 106–121.

C. Lévi-Strauss: Štrukturalizmus a literárna kritika. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 2, s. 188–189.

L. Bielawski: Ľudská perspektíva času – pri základoch hudby. In: Slovenská hudba, roč. 19, 1993, č. 2, s. 234–241.

W. Tatarkiewicz: Theatrika – siedme umenie. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 1, s. 88–96.

S. Jarociński: Totálne umelecké dielo (Wagner a Nietzsche). In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 1, s. 125–134.

E. Mazierska: Hovorí Michael Nyman. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 1, s. 198–202.

Antológia – renesancia a barok. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994, č. 3–4. (Preklady: G. Zarlino, L. de Sommi, M. Troiano, G. de Bardi, V. Galilei, E.de Cavalieri, L. Viadana, G. Caccini, C. Monteverdi, S. Bonini, G. Frescobaldi, F. Rognoni Taeggio, Ch. Simpson, H. Purcell).

W. Stróżewski: Čas krásy. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 1, s. 1–9.

J. Stankiewicz: La Transfiguration de notre Seigneur Jésus-Christ Oliviera Messiaena. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 1, s. 74–79.

B. Pociej: Sacrum v súčasnej poľskej hudbe. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 1, s. 98–103.

R. Chłopicka: Tradícia druhu v Pašiách podľa sv. Lukáša Krzysztofa Pendereckého. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 1, s. 104–125.

J. Stankiewicz: Litánia k najsvätejšej Márii Panne Floriana Dąbrowského z perspektívy litániovej tvorby. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 1, s. 128–134.

Z. M. Szweykowski: Arkana techniky passaggi. In: Slovenská hudba, roč. 21, 1995, č. 4, s. 452–476.

E. Varèse: Spomienky a myšlienky. In: Slovenská hudba, roč. 22, 1996, č. 1–2, s. 286–289.

G. Schuller: Rozhovor s Varèsom. In: Slovenská hudba, roč. 22, 1996, č. 1–2, s. 290–293.

M. Woźna-Stankiewicz: Tvorivé idey Oliviera Messiaena. In: Slovenská hudba, roč. 29, 2003, č. 2, s. 263–276.

Witold Lutosławski: Otázka pravdy v umeleckom diele. In: Slovenská hudba, roč. 32, 2006, č. 1, s. 16–20.

Władysław Malinowski: Socialistický realizmus? Čo to naozaj bolo? (Príspevok k dejinám sacrum v umení). In: Slovenská hudba, roč. 32, 2006, č. 1, s. 42–47.

Irena Poniatowska: Kontinuita a periodizácia v dejinách hudby. In: Slovenská hudba, roč. 32, 2006, č. 2, s. 137–143.

Nevydané preklady

Tóny – myšlienky – slová. Antológia poľskej muzikológie (1980).

R. Ingarden: Hudobné dielo a otázka jeho totožnosti (1981).

W. Stróżewski: Otázky o arché (1993).

C. Lévi-Strauss: Texty o umení (1994).

L. Kołakowski: Nebeský kľúč (1994).

L. Kołakowski: 13 rozprávok z kráľovstva Lailónie (1994).

J. L. Borges: Sprisahanci (1994).

A. Kępiński: Strach (1995).

Editor

A/ Redakcia hudobnín a kníh o hudbe OPUS 1979–1988.

B/ Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru. 1991–1996.

Antológia – Renesancia a barok. In: Slovenská hudba, roč. 20, 1994/3–4.

C/ Knihy

100 slovenských skladateľov. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998.

Gerald Abraham: Stručné dejiny hudby. Bratislava : Hudobné centrum, 2003.

Alexander Albrecht: Túžby a spomienky. Úvahy a retrospektívne pohľady skladateľa. Bratislava : Hudobné centrum,  2008.

Ján Albrecht: Človek a umenie. Výber z diela. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1999.

Ján Albrecht: Eseje o umení. Bratislava : Scriptorium musicum, 2003.

Miroslav Filip: Súborné dielo I. Vývinové zákonitosti klasickej harmónie. Godár, V. – Lakotová, K., ed. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1997.

Miroslav Filip: Súborné dielo II. Analýza zvuku. Godár, V. – Godárová, K., ed. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998.

Viliam Kořínek: Obrázky z výstavy. Bratislava : Scriptorium musicum, 2004.

Jozef Kresánek: Hudba a človek. Bratislava : Hudobné centrum, 2000.

Daniel Speer: Grundrichtige Clavier-Unterricht (1697, 1687). Bratislava : Music forum, 1997.

Ilja Zeljenka: Rozhovory s Alexandrom Moyzesom (1984). Bratislava : Scriptorium musicum, 2003.

D/ Noty – Národné hudobné centrum / Hudobné centrum

Ján Levoslav Bella – Súborné dielo (od roku 1997)

A:I Skladby pre klavír. Editori Daniela Varínska, Vladimír Godár. – NHC 9902 (Malé skladby, 1865 – 1869; Variácie na slovenskú ľudovú pieseň "Pri Prešporku na Dunaji", 1866; Variácie na slovenskú ľudovú pieseň "Letí, letí roj", 1872; Sonatína e mol, 1873; Sonáta b mol, 1885; Symfónia c mol "Nedokončená" – klavírny výťah; Bábikin sviatok, valčík pre štvorručný klavír, 1927)

A:III Skladby pre husle, violončelo (fagot, harmónium) s klavírnym sprievodom. Editor Vladimír Godár. – HC 9801 (Dumky pre husle a klavír, Dumky pre husle a klavír, 1875 (2. verzia), V cudzine, šesť charakeristických skladieb pre husle a klavír, 1923, Pieseň bez slov pre husle a klavír, 1874, Serenáda pre violončelo a klavír, 1879; Elégia pre husle, fagot (violončelo alebo harmónium) a klavír, 1870, Trio pre husle, violončelo a klavír, fragment)

A:IV, 1 Sláčikové kvarteto g mol (1866). Editor Vladimír Godár. – HC 0202. Partitúra a party

A:IV, 2 Sláčikové kvarteto e mol v uhorskom štýle (1896). Editor Vladimír Godár. – HC 0501. Partitúra a party.

A:IV, 3 Sláčikové kvarteto c mol (dve verzie – 1866, 1920). Editor Vladimír Godár. – HC 0401. Partitúra a party.

A:IV, 4 Sláčikové kvarteto B dur (1887). Editor Vladimír Godár. – HC 0301. Partitúra a party.

A:IV, 5 Nokturno pre sláčikové kvarteto (1930). Editor Vladimír Godár. – HC 0201. Partitúra a party.

A:V. Sláčikové kvinteto d mol. Editor Vladimír Godár. – HC 0102. Partitúra a party.

A:VI Komorná tvorba pre sláčikové nástroje. Editor Vladimír Godár. – HC 9705. (Sonáta č. 1 G dur pre troje huslí v prvej polohe, 1887; Sonáta č. 2 Es dur pre troje huslí v prvej polohe, 1909. Rondo D dur pre sláčikový orchester.) Partitúra a party.

B:1 Fantázia na motívy Rákociho pochodu pre orchester. (1871). Editor Vladimír Godár. – HC 2004. Partitúra a party

B:2a Osud a ideál, symfonická báseň pre orchester (pôvodná verzia 1874). Editor Vladimír Godár. – HC 2001. Partitúra a party

B: 3 Koncertná predohra Es dur pre orchester, pôvodná verzia (1876). – Editor Vladimír Godár. – HC 2029. Partitúra a party

B: 4 Predohra k operete Hermania im Venusberg pre malý orchester. (1886). HC 2003. Editori Peter Javorka, Vladimír Godár. Partitúra a party

B: 5 Koncertná skladba v uhorskom štýle pre orchester. (1893). Editor Vladimír Godár. – HC 1812

B: 6 Sedmohradsko, požehnaná krajina, koncertná predohra na motívy sedmohradsko-saskej národnej piesne pre orchester (1904). Editor Vladimír Godár. – HC 2102. Partitúra a party

B: 7 Augustin valčík pre orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 2404. Partitúra a party

B: 8 Posviacka zástavy, pochod pre orchester (1891). Editor Ivan Koska, Vladimír Godár. – HC 2005. Partitúra a party

E:I, 1 Missa Sanctae Mariae (Missa in A) pre sólové hlasy, zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 2201.Partitúra, zborová partitúra, party

E:I, 3 Missa in d pre miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1801. Partitúra, zborová partitúra, party

E:I, 5 Omša Es dur pre štyri sólové hlasy, zbor a orchester (1880). Editor Vladimír Godár. – HC 2028. Partitúra, zborová partitúra, party

E:I, 6 Missa pro die dominica Es dur pre sóla, zbor a orchester . Editor Vladimír Godár. – HC 2203. Partitúra, zborová partitúra, party

F:I, 1 Uns ist zum Heil ein Kind geboren, vianočná kantáta pre zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1802. Partitúra, zborová partitúra, party

F:I, 2 Christus hat geliebt die Gemeine, veľkonočná kantáta pre barytón, miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1804. Partitúra, zborová partitúra, party

F:I, 3 Ach, bis zum Tod am Kreuz, pašiová kantáta pre basové sólo, miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1805. Partitúra, zborová partitúra, party

F:I, 4 Gott sei mir gnädig, malá reformačná kantáta pre sólový bas, miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1806. Partitúra, zborová partitúra, party

F:I, 5 Wende dich zu uns, o Herr, kantáta pre soprán, barytón, miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1807. Partitúra, zborová partitúra, party

F:II, 1 Wie lieblich ist deine Wohnung, moteto pre sólové hlasy, miešaný zbor a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1803. Partitúra, zborová partitúra, party

Edícia Zborový spev

01 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936) Slovenské štvorspevy pre mužský zbor (1864 – 1865). – HC 2024

02 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Slovenské národné piesne pre miešaný zbor – HC 2023

04 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Bucsúhangok pre mužský zbor (TTBB) (1864) – HC 2403

Piesne

Alexander Albrecht (1885 – 1958): Lieder – Dalok – Piesne pre hlas a klavír. Editor Vladimír Godár. – HC 1813

Dezider Kardoš (1914 – 1991): Piesne pre hlas a klavír. – HC 1904

Ladislav Stanček (1898 – 1979): Piesne pre hlas a klavír I. – HC 2006

Ladislav Stanček (1898 – 1979): Piesne pre hlas a klavír II. – HC 2002

Štefan Németh-Šamorínsky (1896 – 1975): Piesne pre hlas a klavír I. – HC 2021

Štefan Németh-Šamorínsky (1896 – 1975): Piesne pre hlas a klavír II. – HC 2027

Štefan Fajnor (1844 – 1909): Cymbál a husle. Piesne pre hlas a klavír. Editor Vladimír Godár. – HC 2015

Edícia Musica sacra

01 Ľudovít Rajter (1906 – 2000) Omša pre detský zbor a organ (1931). – HC 2007

02 Ladislav Stanček (1898 – 1979) Missa ad duas voces aequales cum organo vel harmonico, op. 12 (1931). – HC 2013

03 Štefan Németh-Šamorínsky (1896 – 1975): Missae breves pre barytón a organ. – HC 2014 (Missa brevis č. 1 in F, op. 3 (1921), Missa brevis, č. 2 in A (1933), Missa brevis č. 3 in g, op. 22 (1936))

04 Štefan Németh-Šamorínsky: Missa brevis č. 4 pre dvojhlasný detský zbor a organ (1943). – HC 2009

05 Pavol Krška: Missa brevis pre detský zbor a klavír. – HC 2011

06 Eugen Suchoň: Slovenská jednohlasná omša. – HC 2012

07 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Missa virorum polyphoniae adaptata, op. 6 (1864). – HC 2018

08 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Missa brevis jednohlasná omša so sprievodom organa. – HC 2019

09 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Starosloviensky otčenáš, op. 3 (1863, 1925); To deň (1866); Modlitba sv. Cyrila na sotnách, op. 15 (1869) pre mužský štvorhlas – HC 2020

10 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Passio Domini Nostri Iesu Christi secundum Matthaeum, op. 11 (1870) pre mužský štvorhlas. – HC 2025

11 Ján Levoslav Bella (1843 – 1936): Passio Domini Nostri Iesu Christi secundum Joannem, op. 11b (1871) pre mužský štvorhlas. – HC 2031

12 Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Missa brevis, jednohlasná omša so sprievodom organa. – HC 2210

Edícia Detské zbory

01 Ján Kadavý (1810 – 1883) Malý spevák, jednohlasné a dvojhlasné piesne pre detský zbor (1873). Editor Adrián Kokoš. – HC 2017

02 Štefan Németh Šamorínsky (1896 – 1975): Sedem slovenských ľudových piesní pre detský (ženský) zbor. Editor Adrián Kokoš. – HC 2016

03 Karol Ruppeldt (1840 – 1909) Venček slovenských národných piesní I. (1874) pre dvojhlasný detský zbor. Editor Vladimír Godár. – HC 2101

04 Mikuláš Moyzes: Slovenské ľudové piesne pre trojhlasný ženský (detský) zbor. – HC 2204

05 Štefan Németh-Šamorínsky (1896 – 1975) Népdalcsokor – két-és háromszólamú gyermekkarra a cappella (1973) Kytica ľudových piesní – dvojhlasné a trojlasné detské zbory. – HC 2205

06 Karol Ruppeldt (1840 – 1909) Venček slovenských národných piesní II. (1884, 1897, 1927) pre dvojhlasný detský zbor. Editor Vladimír Godár. – HC 2401

Edícia Komorná hudba

01 Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Sláčikové kvarteto č. 1 D dur. (1916 – 1926) – HC 2103

02 Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Sláčikové kvarteto č. 2 a mol. (1929) – HC 2104

03 Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Sláčikové kvarteto č. 3 fis mol.(1932) – HC 2105

06 Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Sláčikové kvarteto č. 4 G dur. (1943) – HC 2202

Iné

Wenzel Kallusch (1801 – 1831): Variácie pre kontrabas a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1809

Wenzel Kallusch (1801 – 1831): Variácie na vlastnú tému pre klarinet a orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1810

Wenzel Kallusch (1801 – 1831): Symfónia č. 1 D dur pre orchester. Editor Vladimír Godár. – HC 1811

Ave Maria, modlitby pre hlas a klávesový nástroj. Editor Vladimír Godár (Ján Levoslav Bella, Viliam Figuš-Bystrý, Mikuláš Schneider-Trnavský, Frico Kafenda, Alexander Albrecht, Ján Móry, Štefan Németh-Šamorínsky, Jozef Rosinský, Ladislav Stanček, Ernő Zahovay, Jozef Malovec, Peter Martinček) – HC 1903

Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Missa in C maior pre miešaný zbor, orchester a organ (1907). Editor Vladimír Godár. – HC 2208

Mikuláš Moyzes (1872 – 1944): Missa in d minor pre sóla, miešaný zbor, orchester a organ (1929). (HC 2209).Alexander Albrecht (1885 – 1958): Missa in C pre miešaný zbor, sláčikový orchester a organ. Editor Vladimír Godár. – HC 1702

Alexander Albrecht (1885 – 1958): Tri básne z Rilkeho Života Márie pre sólový soprán, miešaný zbor a orchester (1928). – HC 1902

Štefan Németh-Šamorínsky (1896 – 1975): Missa Posoniensis pre sóla, zbor, orchester a organ (1940) – HC

Mikuláš Schneider-Trnavský (1881 – 1958): Missa in honorem Sancti Nicolai (1948). – HC 1703

Mikuláš Schneider-Trnavský (1881 – 1958): Jubilate Deo pre miešaný zbor, orchester a organ (1946) – HC 1704

E/ Noty – Scriptorium Musicum / Music forum

Ján Levoslav Bella: Rekviem c mol pre sóla, zbor a orchester. Godár, V. – Koňakovská, L. (eds.). Bratislava : Scriptorium Musicum / Music forum, 2002. BM 05.

Ján Levoslav Bella: Omša Es dur pre sólové hlasy, zbor a orchester. Godár, V. (ed.). Bratislava : Scriptorium Musicum / Music forum, 2002. BM 06.

Antonio Bertali: Chiacona per violino solo (1665). Godár, V. (ed.). Bratislava : Scriptorium musicum / Music forum, 1999. BM 02.

Wenzel Kallusch: Variationen für den Contra Bass mit Begleitung des Orchesters. Godár, V. – Viskup, A. (eds.). Bratislava : Scriptorium musicum / Music forum, 2000. BM 03.

Daniel Georg Speer: Tance z Hudobného tureckého Eulenspiegela. Bratislava : Music forum, 1994.

František Tost: Sei duetti concertanti per violino et alto viola. Godár, V. – Zajíček, P. (ed.). Bratislava : Scriptorium musicum / Music forum, 1999. BM 01.

Paul Wranitzky: Tre Sonate per Violino e Viola. Godár, V. – Zajíček, P. (ed.). Bratislava : Scriptorium musicum / Music forum, 2000. BM 04.

Texty do programových bulletinov koncertov

Slovenská filharmónia

Bratislavské hudobné slávnosti

Albrechtina – Neznáma hudba

Dni starej hudby

Melos-Étos Festival

Festival Konvergencie

Večery Novej hudby

Štátna filharmónia Košice a i.